Visita d’Estalmat-València a Catalunya

Els nostres amics d’Estalmat-València, acompanyants d’uns quants pares d’ASFAMES (Associació de Famílies d’Estalmat) van venir a Barcelona els passats dies 27 i 28 d’abril, per tornar-nos la visita que els havíem fet el passat mes de març.

Les famílies catalanes teníem el llistó molt alt, perquè a València ens havien rebut amb els braços oberts i ens havien organitzat un cap de setmana magnífic, amb activitats que combinaven el lleure i les matemàtiques, culminat amb una visita a la Ciutat de les Arts i de les Ciències. Així que ens vam posar en marxa per poder-los oferir una estada a la nostra ciutat a l’alçada de la que havíem gaudit amb ells.

Quan ens vam retrobar dissabte al migdia, un cop finalitzada la sessió d’Estalmat a la UPC-FME i acompanyats per la Mireia López, coordinadora d’Estalmat-Catalunya, va ser com si ens haguéssim vist la setmana anterior. El bon rotllo i la simpatia dels pares acompanyants, liderats per la Magnolia Esteve, presidenta d’ASFAMES, i en Juan Costa, va ser contagiosa i ben aviat els nens i nenes d’Estalmat de totes dues Comunitats es barrejaven en petits grups mentre dinaven un entrepà escampats pels meravellosos jardins del Palau Reial de Pedralbes.

Un cop acabat el dinar, tot el grup vam enfilar cap al CosmoCaixa, on gràcies a la generositat de la Fundació La Caixa vam poder ensenyar als nostres visitants diverses seccions del museu d’allò més interessants: el bosc inundat, Tintín a la Lluna, una exposició sobre l’Antàrtida i la darrera exposició inaugurada amb gran éxit: Miralls.

A més, alguns dels nostres Joves associats ACFAEC, dins la seva funció d’”explainers” del museu, ens van explicar els detalls de cada una de les seccions.

Un cop finalitzada la visita al museu, tot el grup de nois i noies va agafar l’autocar i… cap a Sant Fruitós del Bages!! Allà, l’Andreu Garcia – un dels pares catalans – havia aconseguit que el nombrós grup juvenil pogués fer nit còmodament amb els seus sacs de dormir a les instal·lacions de l’Escola Paidos.

Prèviament, van sopar unes boníssimes botifarres amb pà amb tomàquet en un ambient relaxat i de germanor, ple de ciència i rialles, cuidats pels monitors d’Explorium i fins i tot van rebre la visita de l’alcalde del poble, Sr. Joan Carles Batanes, que els va venir a saludar sorprés i encantat amb la seva presència i es va voler fer una foto amb tots ells.

A l’endemà, després d’esmorzar una mica d’hora per aprofitar el matí, tot el grup va tornar a agafar l’autocar per anar al MMACA, el Museu de Matemàtiques de Catalunya. Allà van descobrir les interessants exposicions interiors i també van trobar temps de diversió descobrint diferents jocs d’exterior que havia preparat el grup SetAbeam tant pels nois com pels pares. Una de les activitats que més éxit va tenir va ser la construcció d’una cúpula de Leonardo seguint diferents patrons.

Per acabar la jornada, adults i joves vam menjar amb ganes un àpat que ens va ajudar a recarregar forces.

Havent dinats els nostres amics valencians van haver de marxar, encara tenien per davant unes quantes hores d’autocar. Ens vam quedar amb l’ànim dividit: pena perquè el cap de setmana s’havia fet molt curt i ja marxaven, però també alegria perquè haviem passat un cap de setmana fantàstic que havia servit per reforçar encara més els vincles entre Estalmat-Catalunya i Estalmat-València i la germanor entre les dues associacions de famílies: ASFAMES i ACFAEC.

No volem finalitzar aquest record, sense expressar el nostre profund agraïment a aquelles organitzacions i, sobre tot, aquelles persones sense les quals res d’això hagués estat possible. Infinites gràcies a la Fundació La Caixa, per la seva generositat i disponibilitat màximes, i al MMACA – en especial a la seva directora, la Pura Fornals – per què sempre podem comptar amb ells, amb la seva enorme vocació cap al jovent en la divulgació matemàtica, sempre disposats  a fer un cop de mà. Moltes gràcies també a la Mireia López, coordinadora d’Estalmat-Catalunya per treure una mica de temps d’on no hi havia i acompanyar-nos a rebre als nostres amics valencians, i a l’alcalde de Sant Fruitós de Bages, Sr. Joan Carles Batalanes, per l’excel·lent acollida que van tenir els nostres nois i noies.

Moltes gràcies així mateix a Dulces Mardel per què amb la seva col·laboració els nois van començar el dia de la forma més dolça possible, i al Grup SetAbeam i a Explòrium per ser allà sempre que els necessitem.

I no volem oblidar a tots aquells pares i mares que desinteressadament han dedicat el seu temps i esforços a fer realitat el somni que vam tenir a començaments de curs: un intercanvi de germanor. Us donaríem les gràcies un a un, que us les mereixeu, però sempre fa por oblidar-se d’algú. Vosaltres sabeu qui sou, i nosaltres sabem que sou el millor equip amb que podíem comptar.

Moltes gràcies a tots, tant de bo el somni no s’acabi i l’any vinent en poguem montar alguna de grossa.  Els nostres nois i noies s’ho mereixen, això i més!

Junta Directiva ACFAEC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *